top of page

מדובר באותו מקום עבודה, זה אתה שמשתנה בתוכו

בעולם שופע במידע, שאנשים רבים בו סובלים מ FOMO ( Fear of missing out) - שמתחיל בחיים האיישים ("וואו, הוא בהוואי- איזה כיף לו" ואשכרה כיף לו) וגולש גם למקום העבודה ("אולי במקום אחר טוב יותר?") האני מאמין שלי הוא להתרכז בעצמי ולמדוד הכל בהשוואה אלי. האם אני מתפתח? האם לי טוב? איפה הייתי לפני שנה בכל מדד שחשוב לי ואיפה אני היום והכי חשוב האם זה מקדם את המטרות שלי.




אני כבר שנתיים ב Gett Delivery והנה 10 דברים שאני לוקח איתי מהשנתיים האלה:


1.אנשים: זה הכל סביב האנשים. רק האנשים שלצידך יגרמו לדברים להצליח. אני זוכה כל יום לעבוד לצד כמה מהאנשים הכי מוכשרים שאי פעם הכרתי וכאלו שמאתגרים אותי בטירוף.


2. אי קומרס: תחום מרתק, שהוא רק בתחילת הדרך (למרות הצמיחה המטורפת), ששנת הקורונה דחפה את התחום בישראל לפחות 3 שנים קדימה. יש פה המון מה לעשות, בטח בזירה המקומית וכמובן שיש פה המון חדשנות שמייצאים לחו"ל. עולם האי קומרס הוא מאוד רחב אבל אני לגמרי ממליץ להיכנס אליו ולשהשפיע על הנעשה בו. זה לגמרי העתיד.


3. שותפים: לנו אין לקוחות, יש לנו שותפים. אנחנו זזים מהר וחיים בסביבה מאוד תחרותית, תובענית ובתחום שמשתנה ומתפתח כל הזמן. יש הרבה מקום לגדילה ומאידך המון אתגר בכל צמיחה כזו. אנחנו מנהלים מרקטפלייס אמיתי וכל צמיחה ב DEMAND (לו אני והצוות שלי אחראים) מייצרת קפיצת גדילה ב SUPPLY. בעיניי, ההבדל בין שותף ללקוח זה השיח הפתוח כשמשהו קורה. לקוח יכול פתאום לעזוב/לבצע מהלך חד צדדי. שותף יתן לך נורת אזהרה לפני שזה יקרה.


4. סטאראפ: להגיד שאתה עובד בחברת סטארטאפ זה מגניב, אשכרה לעבוד באחת זה נורא קשה. זה לעבוד סביב השעון, אבל באמת. להיות כל הזמן מול הלקוחות שזה הדבר הכי חשוב ולייצג אותם פנים-ארגונית. אצלנו ב Gett Delivery אתה חי המון בתפר שבין הטגנלוגייה לאופרצייה וצריך לקחת המון תובנות ולייצר מהן יכולת טכנולוגית ויותר חשוב מזה סקלבילית.


5. חברה בתוך חברה: אנחנו בעצם חברה בתוך Gett שהיא המותג היותר מוכר, חללית האם עם הנוכחות בכבישים. זה מדהים איך מצד אחד זה מייצר יתרון בשוק ה On demand delivery עם מותג חזק וסט של תפיסות לגביו ומצד שני אצלנו בבית מייצר סט ציפיות שמותח אותנו עד לקצה גבול היכולות וזאת למרות השוני בין השווקים בהם החברות פועלות.


6. שת"פ- החוצה: במהלך הקורונה, וכתבתי על זה בעבר (פה בבלוג) היכולת לחבור לגוף אחר ולתת יחד ערך ללקוחות הקצה זה משהו מרתק בעיניי. בין אם זו מטרה חברתית וכמובן אם עסקית להגדלת הביזנס. ממליץ בחום להבין איך הדבר תורם לעשייה ופשוט ללכת על זה בכל הכוח;

פנימה: מגיע עובד חדש? תציגו את עצמכם ותהוו עבורו מקור מידע, מישהו צריך משהו- תהיו שם בשבילו, זה לא בדיוק התפקיד שלכם- אז מה? העולם השתנה - הגדרת תפקיד מרובעת כבר לא קיימת. תגדילו ראש ותהיו שם בשביל אחרים בתוך הארגון. ובכלל תייצרו חיבורים בתוך הארגון, תחלקו את המידע ותייצרו ערך גם במקומות פחות טריוויאליים.


7. מנהיגות: כמובן שאם הארגון מכיר בכם כמנהלים זה מדהים. אני אישית אחרי לא הרבה זמן בחברה קודמתי והייתי גאה על כך, אבל מנהיג? הייתי מהדקה הראשונה (ולא רק במקום העבודה). כי זה אני וככה זה אמור להיות. אל תחפשו הגדרות, טייטלים וכל מיני אישורים מהסביבה. מהשנייה הראשונה תהיו אתם ותתנהגו בארגון כמו שאתם רוצים להיות. תהיו צנועים מצד אחד אבל גאים על התוצאות בצד השני. העשייה היא שמדברת.


8. צמיחה ויעדים: צריך לספק את הסחורה. העולם הוא תחרותי ואנחנו פה על מנת להשיג יעדים. זה הלחם והחמאה שלנו. לכן, תדרשו מה שצריך על מנת להגיע ליעד ואל תפסיקו לעשות הכל על מנת לעמוד בו. תדרשו מהאנשים שלצידכם- עובדים/קולגות להיות חדורי מטרה על מנת שיחד תגרמו לזה לקרות. כאחד שמגיע מעולם הספורט הניצחון.. אוי כמה שהניצחון חשוב! מישהו זוכר איזה טורניר יורו מדהים עשתה אנגליה? הם הפסידו בגמר ולכן אתם לא זוכרים- רובכם:)


9. ביקורת: וואו כמה ביקורת אנחנו מקבלים, ואני אומר את זה לטובה. אנחנו, בניגוד להרבה מהמתחרים פועלים במספר סגמנטים ומשרתים מגוון רחב של לקוחות בכל אחד ואחד מהסגמנטים. תהיו פתוחים לקבל ביקורת, ללמוד. אני חושב שפעם סביבת עבודה של ביקורת וריבוי דעות היתה יותר רווחת בעיקר בחברות סטייל GETT - יותר צעירות, בועטות/ חדשניות אולם היום אני שומע מקולגות שלי בארגונים רבים איך מקדמים אצלם סביבת עבודה ביקורתית המעודדת שינויים- טעויות ולמידה מהן.


10. תמיד תשאירו מקום לעוד: יש עוד הרבה דברים לרשום אבל מספר עשר הוא הזכות לקום כל בוקר עם רעב אמיתי לעשות את מה שאני עושה, להשפיע לטובה על הסביבה שלי, להביא ערך ללקוחות, בעלי העניין בתוך הארגון והכי חשוב למשפחה שלי. זה עבורי המנוע שמזיז את גלגלי העשייה.



91 views0 comments
bottom of page