top of page

למה לרדת מקטנוע של משלוח שהוזמן און ליין ולעלות על ענן?


או: למה החלטתי לעזוב את עולם המשלוחים החכמים ולהצטרף לפעילות הענן (AWS) של אמזון.




אחרי כמעט 3 שנים בעולם האי קומרס ומערך המשלוחים כחלק מסטארטאפ המשלוחים של חברת GETT, החלטתי להצטרף ל- Amazon, לעולם שירותי הענן.

ההחלטה לא הייתה פשוטה לי אבל אני מרגיש שלם איתה מאוד. התייעצתי עם לא מעט אנשים מוכשרים ובעלי רזומה שאני מאחל גם לעצמי וגם כאלה שמכירים אותי טוב, ואלו חיזקו אותי בהחלטה שלי.


נכון, בסוף מבחינה מקצועית אני נשאר בעשייה מול בעל העניין הכי חשוב של הארגון - הלקוחות, ועסוק בשאלה איך גורמים להם להיות שבעי רצון ואף לרצות להגדיל את העשייה המשותפת, אולם השינוי הוא גדול עבורי.


איך השינוי בא לידי ביטוי ומה הוא אומר לגבי:


1. לאחר שעבדתי מאוד קשה עבור זה, המשרה החדשה היא לא בתפקיד ניהולי.


למרות שאמזון, כחלק מתהליך המיון, מבקשת לזהות במועמד יכולות של מנהיג (ttps://www.amazon.jobs/en/principles ), דבר שמהווה מבחינתי חלק מאוד משמעותי בכל תפקיד הקשור להובלה של אנשים, באופן רשמי אינני מנהל.


מה אני רואה לנגד עיני? הזדמנות פז להוכיח את עצמי ואת הערך המוסף שאני יכול להביא לתפקיד. הסתכלות לטווח ארוך והבנה שאני בונה את עצמי במקום חדש.


2. שינוי עולם התוכן: נכון, לא נולדתי בעולם האי קומרס ואכן לפני שהתחלתי לעבוד ב- Gett Delivery קניות און ליין היו משהו שהכרתי רק דרך שי😊, אבל מאז למדתי המון והפכתי, בטח בנושא של חיבור עולם המשלוחים לחווית הקנייה, למומחה... ובאמזון אני בתפקיד שלא נוגע בתחום כלל.

מה אני רואה לנגד עיני? הקריירה מבחינתי היא תהליך ארוך ומתמשך של למידה ולכן יש פה הזדמנות אדירה ללמוד תחום חדש לגמרי, שיחסית בתחילת דרכו, בעל השפעה אדירה על העתיד ורלוונטי לכל עולמות התוכן. שליטה ומומחיות בתחום תשים אותי בדיוק איפה שאני רוצה להיות - בממשק שבין אנשים לטכנולוגיה. אני שואף להיות בתפקידי מפתח בחברות משמעותיות לרבות הפסגה עצמה ולכן היכולת להיות חשוף לתוכן נרחב וללמוד היא קריטית בעיני.


3. מעבר מעבודה בחברה עם אופי יותר "סטרטאפי" בו הייתי מאוד דומיננטי לרבות שותף פעיל בבניית האסטרטגיה, לעבודה באחת מהחברות הגדולות והמשפיעות בעולם, מה שאומר שהתפקיד שלי (בטח ובטח בתחילת דרכי) בעל השפעה נמוכה יותר (כמובן שבעשייה אני מאוד משפיע, אבל אני מאמין שהנקודה ברורה).

מה אני רואה לנגד עיני? זכות להיות חלק מחברה כל כך משמעותית בעולם והזדמנות מבחינתי להוכיח את עצמי במגרש הכי משמעותי שיכול להיות. בהקבלה לעולם הכדורגל, עכשיו המשחק הוא ב- Champions league על כל המשתמע מכך.



ועכשיו לתשובה לשאלה - למה? למה לא להישאר בעולם המשלוחים החכמים, בעולם התוכן שבו עסקתי בשלוש השנים האחרונות?





אז ראשית, זה מאוד אידיבידואלי ואני באמת מאמין שאין אמת אחת. לי היו 3 סיבות מרכזיות:


1. אני לא שכיר חרב- אולי אני מגזים? אולי אני רומנטי מדי? אבל כשאני משחק עבור קבוצה, קשה לי "לחצות את הכביש". כאוהד הפועל פ"ת, שום הצעה ממכבי לא תשכנע אותי לעבור לצד שלהם. אני חושב שהעולם היום נהיה מאוד חומרי, ולנו כאינדבידואלים קשה מאוד להשפיע על זה ולכן אם יש מקומות שאני יכול להחליט עבור עצמי, זו ההחלטה שלי. נהוג להגיד ש- Never say never ,אבל למרות הצעות מפתות שכללו קידום מבחינת התפקיד ומבחינת הפיצוי, אמרתי "לא" לשחקנים אחרים, ואני שמח על כך.


2.הזדמנות להביא את עצמי לידי ביטוי מבחינה מקצועית- כשאתה נכנס לעולם תוכן חדש, יש לך הזדמנות לבוא עם הידע שלך ואחרי שלמדת ויישרת קו מבחינה מקצועית, אתה יכול להביא מתודולוגיות שעבדת איתן ולהשפיע על מקום העבודה החדש. אנחנו חיים בעולם מאוד משתנה ולכן ידע שצברת בתעשייה אחת יכול לסייע בתעשייה אחרת, ולכן במעבר בין התעשיות יש לך יכולת להביא זווית חדשה שעוד לא התסכלו דרכה ודרכה לייצר יתרון עבור הארגון.


3. אנשים אנשים אנשים - אם סייגתי את דברי בהתחלה שמדובר בהחלטות מאוד אינדיוידואליות, סעיף זה ממש רלוונטי לי. אני מאמין שלא משנה כמה הטכנולוגיה תרוץ קדימה ותביא חידושים ושינויים, Its all about the people ולכן, ברגע שאתה מחליף תעשיות אתה זוכה להכיר אנשים ומנהלים שלא היית מכיר אם אתה נשאר כל הזמן באותו איזור (שהופך לאיזור נוחות, אבל זה כבר נושא אחר). האנשים האלה נעשים חלק מה- Eco system שלך ומייצרים לך ערך (ואתה להם) שרלוונטי כמובן לעולם הקריירה אבל לפעמים (אם יש לך מזל) גם לחיים עצמם.


הערות חשובות לסיכום: *יש היום בשוק העבודה תחושה ש: מחוץ למקום העבודה הנוכחי יש הזדמנויות יותר גדולות, יותר טובות ושם העתיד שלי. אני ממליץ לבדוק טוב, אם בחרתם שהתפקיד הנוכחי כבר פחות רלוונטי אליכם, אופציות נוספות בתוך החברה. כבר מכירים אתכם, יודעים "מה אתם שווים" ויכול להיות ה מ ו ן הזדמנויות סופר מעניינות – לא תמיד לעזוב זה הדרך העדיפה.

* בסוף , כל מעבר הוא תלוי הצעה וכמובן שחייבת להתאים לך. וברמה האישית, עבורי לעבוד באמזון זה חלום שמתגשם, מה שלגמרי הקל על ההחלטה.


ואחרי שקיבלת את ההחלטה ומצאת תפקיד חדש, בין אם באותה תעשייה או כמוני בתעשייה אחרת, תמיד תזכור:

"זה לא מספיק לחלום, צריך גם להזיע" (נועם חורב)


אהבת? שתפי! מוזמנים לעקוב:

אינסטגרם: חשבון פרטי- https://www.instagram.com/p/Cbk81kUtPqw/?utm_medium=copy_link

362 views0 comments
bottom of page