top of page

The hard thing about the hard thing/ Ben Horowitz

הצעה לשם לספר בעברית - להיות המנכ"ל. הספר של בן הורוביץ הוא ספר מרתק ליזם השואף להקים חברה משלו או לכל אחד שחולם להגיע לתפקיד המנכ״ל בחברה.

בספרו מציג הורביץ את הדרך אותה הוא עבר על מנת להגיע עד לתפקיד של מנכ״ל בחברת ציבורית ותוך כדי הוא מתאר את האתגר בתפקיד החשוב ואולי המשמעותי ביותר אותו ניתן לבצע בחברה.

‏הוא מרבה לתאר את האתגר המרכזי בעיניו והוא ההתמודדות עם חוסר ודאות, ההחלטות הנלקחות וכיצד הן משפיעות על כלל החברה וכמובן על המרכיב והכוח חשוב בכל חברה- ההון אנושי.

‏בספר בן מציג את האתגר בהחלטות יום יומיות במקביל להחלטות אסטרטגיות הרות גורל עבור החברה ועובדיה.

הוא מציג את החשיבות של לשים לב ל Blind spots, וניכרת התחושה אותה הוא מנסה להעביר לאורך כל הספר והיא שאת תפקיד המנכ״ל אין היכן ללמוד למעט דרך "החיים האמיתיים" וביצוע התפקיד עצמו.

‏הוא מתארר בספרו נושאים כואבים כמו פיטורי עובדים ואיך נכון למנכ"ל להתמודד איתם. נקודה חשובה מציין בהקשר הזה היא העובדה שעל תהליך הפיטורים יבחנו מקרוב האנשים שישארו בחברה ועל כן יש לבצע אותו ביעילות תוך תשומת לב והקפדה אמיתית על האופן בו מתייחסים לעובד שעוזב.



‏מהצד השני, בהקשר של גיוס עובדים, הוא מתרכז בנושא של גיוס מנהלים מארגונים גדולים לעבודה בחברות קטנות/סטארטאפים והיכן כדאי להתרכז כאשר מגייסים אנשים אלו.

הוא מציין את הסדר בו צריכים לבצע תהליכים בחברה באופן כללי בחברה, תוך הפקדה על הסדר של הדברים:

1. אנשים

2. מוצר

3. רווחים


‏הוא מדבר על הנושאים של קבלת החלטות בתנאים של חוסר וודאות, עבודה מול board, גיוס כספים ועוד.

לסיכום, מתוך החוויה האישית והמאוד אותנטית שלו הוא מנסה לתת הצצה אל תפקיד המנכ״ל והאתגרים היוצאים דופן שתפקיד כזה מביא איתו באופן מאוד כנה ובגבוה העיניים.

ברמה האישית מבחינת מבנה הספר, אני מאוד אוהב שיש תתי פרקים, מה שאפשר לי יכולת לעבד את המידע שהכותב מנגיש.

ממליץ בחום, תבלו

20 views0 comments
bottom of page